sunnuntai 27. joulukuuta 2015

Joulukuinen kaunis päivä Syötteellä

Joulukuussa - kaiken kiireen ja kaaoksen keskellä - tuli pistäydyttyä Syötteellä. Tai niinhän minä silloin ajattelin, että kaoottista ovat joulukiireet sun muut.

Jos ennenkin olen priorisoinut asioita lahjakkaasti, tulee sitä tehtyä nykyään entistä tarkemmin. Viime yönä kävi mielessä ajatus, että pitäisi lähteä alennusmyynteihin ostamaan nuorimmaiselle uusi talvitakki. Samaisena yönä - tai aamu se ehkä oli-  muistin, että mahtaa löytyä varastosta yksi tarkoitukseeen soveltuva. 

Ei siis tarvitse lähteä väen tungokseen. Joululomalla kun olen, tälle aamulle tuli sitten tehtyä pitkä kävelylenkki vaihtoehtona alennusmyynneille ja tässä katsellaan telkusta lastenelokuvia nuorimmaisten kanssa ja minä kasaan blogia. Mustikkapiirakka vielä uuniin odottamaan iltavieraita. Ollaan myös pelattu lautapelejä ja olen uudelleen tutustunut peliin nimeltä Monopoli. Lapsena pelailimme sitä niin paljon, että sain yliannostuksen kyseisestä pelistä.

Valokuvia on tullut myös katsottua paljon ja kameralta saimme siirrettyä tietsikalle joulukuun puolenvälin Syötteen reissunkin. Silloin oli komea pakkaspäivä, En ollut itse pakannut suksiani, joten mukana olivat vääränmittaiset sauvat. Pääsin siis lumikenkäilemaan ja ajelin myös Syötteen huipulle kuvaamaan aurinkoista maisemaa, jonka verhosi käsittämöttömän kaunis sumu.

Syöte on kyllä aivan eri maailma, vaikka sinne on matkaa vain parin tunnin ajomatkan verran Oulusta. 














Ei kommentteja: